Mensa chata

28.06.2020

Jenoho krásného 28.6. jsme vyrazili na chatu mensy a tohle je příběh o tom, co jsme tam zažili.

DEN 0

Jeli jsme 3,5 hodiny - cesta byla dlouhá. Po příjezdu jsem byl překvapen jak je "chata" moderní, bylo to spíše letní sídlo. Hned po příjezdu nás přivítala paní Dana a rozdala nám večeři. K večeři jsem měl špagety s mákem a fialovou "omáčkou". Současně s tím nám pověděla něco málo o tomto letním sídle a teď vám o něm povím něco já.

Tato "chata" se jmenuje Hájenka a nachází se blízko Mikulvic u Znojma. Její jádro je tvořeno původním klášterním pivovarem. Původní jádro je obklopeno chodbou ukrývající schodiště a druhým patrem. Ale to stále není všechno! tuto nádhernou moderní budovu obklopuje téměř 8000 m² zahrady, na které se též nachází monumentální studna. Více se dozvíte na airbnb.

Nyní bych se rád vrátil ke dni 0: venku byla bouřka a proto jsme pod pergolou hráli deskové hry, když tu náhle, vypadl proud! no dobrá proud nevypadl, ale snad to přidalo něco na dramatičnosti tak nedramatické situaci. Měli jsme opýkate buřty, ale jak už jistě víte tak - pršelo.

DEN 1

Dnes jsme byli ve Znojmě a odpoledne byli kvízy. Po večeři jsme si hráli na školu i přesto, že byli prázdniny. V mezičasech jsem četl knihu (můžete se těšit na její hodnocení) a hrál deskové hry, dokonce jsem našel i časopis National Geographic, který je stejně starý jako já.

DEN 2

Je poslední den školy a my se probouzíme do slunečného dne. Ráno nastala "menší hádka" s paní Danou, naštestí hned poté byla šifrovací výprava zakončená koupačkou u nedaleké přehrady Dunajovice a tak všichni vychladli. Po obědě jsme byli ve znojemském podzemí, poté jsme se usadili v kavárně. Všimli jste si někdy, že všichni průvodci v uměle vytvořených podzemích vtipují o smrti svých návštěvníků? Po večeři jsme opět hráli deskové hry. Teď se určitě ptáte: "Vojto, proč jste pořád hráli deskové hry?", je to proto, že jich tam bylo asi přes 40.

Je spousta dobrých deskových her, ale také spousta špatných hráčů deskových her

- vojtovo blog 2020

DEN 3

Dnes jsme byli celý den na koupališti ve Znojmě, bylo to tam super. Večer jsme běhali po louce a hádali přísloví vyjádřené na obrázcích.

TIP: Neběhejte po louce naboso.

Po večeři jsme leželi v houpacích sítích a řešili co je nic i jak prohodit dvěma lidem mozky.

DEN 4

Dopoledne jsme měli honbu za zločincem. Odpoledne jsme byli na radniční věži a v NP Podyjí. Něž jsme však vstoupili do národního parku dali jsme si limonádu u "country" děduly v nedaleké "country" hospodě. Nakonec jsme ještě navštívili rotundu sv. Kateřiny. Večer byl "táborák" a paní Dana nám udělala 100% cukrovou vatu, byla jenom z cukru. Výhled z radniční věže byl opravdu nádherný, až na to, že bylo zataženo.

DEN 5

Dopoledne jsme hráli hru spočívající v hádání slov podle popisu/pantomimy. Opoledne jsme byli na hradě Bítov a zřícenině hradu Cornštejn. Byli jsme i u Vranovské přehrady. Večer jsme s ostatními kreslili akvarelem.

DEN 6

Toto je poslední den na této "chatě", my balíme poslední věci a vyrážíme do ZOO Brno. Hurá! Ještě před tím však navštěvujeme ukázkový úl nacházející se ve Velkých Dunajovicích. (s fotkami ze zoo mám problémy s nahráním na web a nemám čas na to to řešit, pokusím se to vyřešit co nejdříve.)

Doufám, že se vám článek líbil i přesto, že tu zatím nejsou fotky ze zoo.